שאלות בנושא מלונות ושאלות נפוצות בנושא בתי מלון
שאלות נפוצות בנושא ניהול ומחשוב מלונות ותשובות בסיסיות של דוד בוקר. אם לא מצאת תשובות כאן צור איתי קשר ואענה בשמחה על כל שאלה.
מה ההבדל בין הפעלת תוכנה מלונאית מקומית לתוכנה בענן?
פתרונות On-Prem רצים על שרת במלון ומחייבים תחזוקה מקומית; פתרונות ענן אמיתיים נכתבו כפלטפורמת-ווב ומספקים גישה מכל מקום במחיר תחזוקה נמוך יותר – אך חשוב לבדוק את איכות המוצר ועלויותיו בטרם החלטה. לפי הכל יש לשים לב לשני סוגי פתרונות ענן. האחד הוא תוכנה חלונאית למלונות שעובדת על שרתים מרוחקים בסביבת טרמינל והשני הוא תוכנה שנכתבה מראש בכלים "ענניים" ווביים, ומתאימה לעבוד בענן. הבדלים הגדולים באים לידי בטוי באיכות הפתרון מצד אחד ובמחיר שלו מצד שני. שווה בהחלט לבדוק היטב ולא להגיע להחלטה נמהרת. פנה אליי. יש לי נסיון אדיר בנושא הזה.
האם ניתן לחסוך בכח אדם על ידי שמוש באפליקציות אורחים?
במדינות רבות בחו"ל אני רואה חסכון ניכר בכח אדם בקבלה של המלון כאשר משתמשים באפליקציות אורחים ו/או בעמדות שירות עצמי.
בארץ זה מעט יותר מורכב, היות ומראש כח האדם במלונות מצומצם ואין יותר מדי מה לקצץ.
עדיין ניתן לשפר את רמת שביעות הרצון של האורחים על ישי שימוש במוצרים מתאימים ולפנות את זמנם של עובדי המלון למשימות שירות ושיפור רמת השירות.
יש לי המון נסיון בנושא. דברו איתי על זה.
אני משלם עמלות מוגזמות לאתרי ההזמנות. איך אפשר לחסוך בעמלות אלו?
סוכני הנסיעות המקוונים כמו בוקינג ואקספדיה עובדים חזק מאד. כמעט בלתי אפשרי לעבוד היום בלעדיהם והכח נמצא אצלם.
למרות זאת ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות על מנת לקבל יותר הזנות מערוצים אחרים וזולים יותר, מאתר בית מושקע וחכם והזמנות ישירות מבודדים וחברות.
בניית אתר חכם, קמפיינים ישירים וערוצים אלטרנטיביים מאפשרת להגדיל הזמנות זולות יותר בלי לפגוע ביחסים עם הסוכנים המובילים.
ראה https://hotelconsulting.co.il/velma2
דבר איתי. ליוויתי כמה פרויקטים מעניינים בנושאים האלו באירופה בשנים האחרונות שהביאו תוצאות טובות.
אני מתלבט באיזו תוכנה מלונאית לבחור. יש כמה ספקים. במה לבחור?
אכן בשוק הישראלי יש כמה מתחרים. הגדולה ביותר היא פריוריטי עם תוכנת אופטימה PMS ואופטימה ענן, אבל גם אופרה מסתובבים כאן, מיני הוטל, איזי גו ופתרונות מיובאים כמו פרוטל ואחרים.
אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת וכל מלון צריך להחליט מה מתאים לצרכים שלו. זה יכול להיות תלוי בגודל המלון, הרכב האוכלוסיה, כמות הקבוצות, כמות ההזמנות מאתרים בארץ ובחו"ל ובעוד מספר לא קטן של פרמטרים ושיקולים.
עברתי תהליך דומה לפי שני כשניהלתי מלון ואני מכיר את התהליך היטב כמי שמכר תוכנות למלונות בארץ ובחו"ל. יש על מה לדבר כאן.
איזו תוכנה עליי לרכוש כדי לנהל את מחירי החדרים ביעילות?
נושא ניהול התשואה מורכב מאד. הפקטורים שמקבעים את המחיר לכל יום מורכבים ויכולים להכיל עשרות, אם לא מאות פרמטרים. יש מלונות בהם תוכנת ניהול תשואה (כמו IDEAS או Quicklizard) תהיה פתרון מצוין ויש מלונות רבים שיכולים להסתדר לבד עם מאמץ קטן או על ידי קבלת שירות ממוחרה בנושא (שיש לא מעט כאילו בארץ).
ההחלטה תלויה במספר רב של גורמים, והיות והמשמעות הכספית שלה גדולה, שווה בהחלט לחשוב ולהתייעץ עם בעלי ניסיון, על מנת שתוכל גם למכור את המלון במחירים הטובים ביותר וגם לחסוך בהוצאות מיותרות.
גם בנושא הזה עזרתי ללא מעט בתי מלון להגיע להחלטה מושכלת שהוכיחה את עצמה.
איך מתמודדים עם מתחים בין מנהלי המחלקות בשל נושאי תפעול שוטף?
מתחים בין מחלקות ומנהלי מחלקות הן סממן לבעיות בניהול סדרי עדיפויות במלון ובפעמים רבות חוסר הבנה של תפקידה של כל מחלקה בהתנהלות הכוללת של המלון ולחתירה לשביעות רצונם של האורחים. הפתרון מתחיל בדיבור והבנת הצרכים ודרכי העבודה של המחלקות השונות ויכול לכלול גם פתרונות הכוללים שימוש בטכנולוגיה מתאימה. זהו נושא בו טיפלתי לא מעט פעמים בהצלחה.
איך ניתן לשפר את אישורי הזמנות וטפסים אחרים שנשלחים לאורחים?
אין ספק כי הנראות של המלון מתחילה עוד הרבה לפני הגעת האורח. אתר הבית צריך להתאים לרמת המלון וסוגו, תהליך ההזמנה המקוון צריך להיות פשוט, יעיל ונעים לעין וכל טופס שנשלח לאורח צריך לשדר את היוקרה והאווירה המיוחדת של המלון. אתרי הבית יודעים לספק טפסים הניתנים לעיצוב וכך גם ספקי תוכנת ההזמנות וה PMS של המלון. מומלץ להתייעץ עם מעצב על מנת להתאים את הטפסים לצבעים ולקונספט של המלון. ניתן לעשות הרבה באופן עצמאי ללא צורך לשלם למפתחים ואנשי מקצוע, רק צריך לדעת איך. יש לי ניסיון רב בנושא ואני ידוע כקפדן ועומד על כל קוצו של יוד על מנת שהטפסים ייצאו בצורה מושלמת לאורח.
מדוע אני צריך מרכזיית טלפונים במלון?
הטלפונים אינם משמשים כמרכז רווח במלון זה שנים רבות ועדיין, מרכזיית טלפונים מהווה חלק חיוני מתהליך הפעולה של מלון, מספקת שירות מקצועי ומסייעת ביצירת חווית אירוח חיובית עבור האורחים. המרכזייה מאפשרת לאורחים להיות בקשר ישיר ומהיר עם מחלקות המלון כאשר הם זקוקים לעזרה או למידע נוסף במהלך שהותם, מאפשרת לאורחים להזמין שירות חדרים, החלפת מצעים ומגבות, או לדווח על תקלות.
המרכזייה גם משמשת כנקודת תקשורת בין צוותי המלון, כך שהם יכולים לתקשר זה עם זה ולטפל בפניות שונות בקלות וביעילות.
ישנן עוד סיבות להפעלת מרכזיית טלפונים במלון והן משתנות ממלון למלון. ישנם גם ספקים רבים של מרכזיות שונות עם יכולות שונות ובטווח מחירים רחב. אני מכיר את רוב הספקים ויודע לעזור לך להתאים את המרכזייה המתאימה לך ברמת תכונות ותקציב.
איך אני יכול למנוע מתקפות וירוס וכופר על השרתים שלי?
בגדול כדאי להתייעץ עם מומחה בנושא.
אם השרתים נמצאים במלון כדאי לוודא מול ספק החומרה שלך שהם מוגנים כהלכה עם חומת אש והגנה מפני כניסות לא מורשות לרשת. זה כולל הגדרת מנגנונים לזיהוי ולחסימת פעילויות חשודות ומתקפים דוס (Denial of Service) או תקיפות תוכנה. אם השרתים שלך נמצאים בחוות שרתים חיצונית או בשירות ענן, סביר שהספק שלך אחראי על נושא זה, ועדיין יש לוודא שזה המצב.
מעכבר לכך יש לוודא שכל התוכנות ומערכות ההפעלה על השרתים ועל תחנות העבודה שלך מעודכנות באופן קבוע. עדכונים אלו כוללים תיקוני אבטחה חשובים שיכולים למנוע פרצות.
השתמש בשיטות אימות חזקות כגון אימות דו-שלבי כדי להבטיח שרק משתמשים מורשים יכולים לגשת למערכת.
וודא כי כל בסיסי הנתונים שלך מגובים לשרתים חיצוניים ברמה יומית. גיבויים הם הדרך היחידה שלך לשחזור מידע אם המידע נפגע במתקפה. אל תזניח את הנושא וודא באופן תדיר שהגבוי מתבצע בשלמותו.
ודא שצוות המלון מקבל הדרכות תקופתיות בנושא אבטחת מידע ומבין את חשיבות הנושא. המלון מקבל כמויות גדולות של מיילים הכוללים נספחים שנראים תמימים אך יכולים במקרי קצה להשבית את כל המערכות.
לצערי איני מומחה באבטחת מידע, אך בנושא תדרוך עובדים והגברת המודעות אוכל לעזור.
אלו שקעים עלי להתקין בחדרי האורחים במלון? USB או Type C?
בזמן ש-USB זכה לפופולריות רבה ונמצא ברוב המכשירים, Type-C מתפשט במהירות והוא הסטנדרט החדש והמתקדם יותר.
Type-C מקובל היום במכשירים רבים, גם סמארטפונים וגם מחשבים ניידים. בנוסף, הוא זמין גם כיום במכשירי מוזיקה, ניידים ועוד, בעוד שה USB עדיין נדרש למכשירים רבים ולא ניתן להתעלם מקיומו, לפחות לא בטווח של השנים הקרובות.
לפיכך מומלץ להתקין בסמוך למיטת האורחים ועל שולחן העבודה בחדר, בנוסף לשקע חשמל רב תכליתי גם שקעי Type-C וגם USB. כך תאפשר לאורחים להשתמש בהם על פי הצורך ולהתאים את הטעינה לסוג הכבל שלהם. אם זה אינו אפשרי, תקבל יתרון מהמתקן Type-C שיבטיח לך שתוכל לשרת גם את הצרכים המתקדמים יותר של האורחים בעתיד.
האם כדאי לי לרכוש תוכנה לניהול תשואה Revenue Management System?
מחירי החדרים במלון משתנים לפי מספר גדול של פרמטרים. הברורים ביותר הם סוג החדר, העונה, סוג האורח ורמות התפוסה במלון, אך יש אינספור פרמטרים אחרים המשפיעים על המחיר ומשתנים ממלון למלון. כאשר ניהול התשואה מתבצע בצורה מקצועית, רמת ההכנסות של המלון והמחזור ישתפר בצורה משמעותית. רכישת תוכנת RMS עשויה להיות השקעה ששווה לקחת בחשבון, בתנאי שהמלון מתאים למערכת כזו והצפי לעלייה ברווחיות המלון גדול ממחיר התוכנה והשרות.
תוכנות RMS יכולות לייעל את התהליכים של ניהול המחירים ולתת עדכונים בזמן אמת על פי מידע פנימי וחיצוני, המבוסס על נתונים היסטוריים וסטטיסטים, השוואה למלונות מתחרים ושכלול מספר רב של פרמטרים ולהמליץ על מחירים אופטימליים. במלונות גדולים הנמצאים בערים מרכזיות, שם התנודתיות גדולה, סביר שיש יתרונות בהפעלת תוכנת RMS, בעוד שבמלונות קטנים ומרוחקים סביר שניתן לבצע את התאמות המחירים ידנית בצורה טובה ומשתלמת. בכל מה שביניהם כדאי להעריך את העלות של הרכישה ולוודא שהיא מתאימה לתקציב ולצרכים העסקיים שלך.
יש לי ניסיון רב בנושא במלונות בכל העולם ואשמח לעזור לך לנתח את הנושא ולהגיע להחלטה הנכונה ביותר עבור המלון שלך.
קרא גם כאן
האם יש דרכים לשפר את חוויית האורח באמצעות טכנולוגיה בלי להכביד על התקציב?
חוויית האורח במלון היא מרכיב קריטי להצלחת המלון. טכנולוגיה יכולה לשדרג את החוויה מבלי לדרוש השקעות גדולות. הנה כמה דרכים:
מערכות צ'ק-אין אוטומטיות: מאפשרות לאורחים לבצע צ'ק-אין וצ'ק-אאוט במהירות ובנוחות, מבלי לעמוד בתור.
אפליקציות אורחים: דרך אפליקציות, אורחים יכולים לבצע הזמנות, לבקש שירות חדרים או לשאול שאלות בזמן אמת, מבלי להזדקק לאינטראקציה ישירה עם צוות המלון.
שירותים דיגיטליים בחדרים: הכנסת מסכים חכמים בחדרים (כמו טלוויזיות חכמות) שמחברות את האורחים לשירותים שונים כגון הזמנת אוכל, מידע על המלון, ושירותים נוספים. היתרון הוא שמדובר בהשקעה חד פעמית שתשדרג את חוויית האורח ותשמור על עלויות נמוכות יחסית.
אם יש לך שאלות נוספות או דרוש לך מידע נוסף, אני כאן לעזור!
איך לבצע אופטימיזציה של תהליכי הצ'ק-אין והצ'ק-אאוט במלון?
תהליך הצ'ק-אין והצ'ק-אאוט חשוב במיוחד בהיבט של ניהול זמן ואיכות השירות:
-
צ'ק-אין אוטומטי: מלונות יכולים להטמיע עמדות צ'ק-אין אוטומטיות או אפליקציות שמאפשרות לאורחים להירשם לבד. בצורה כזו, המלון חוסך בזמן וצוות הקבלה יכול להתמקד במשימות אחרות.
-
תיאום מראש של פרטי הצ'ק-אאוט: אפשר לשלוח לאורחים הודעות אוטומטיות עם תזכורת לגבי הצ'ק-אאוט מראש, דבר שיכול למנוע בלבול ולסייע בניהול זרם האורחים.
-
שימוש במערכות CRM (ניהול קשרי לקוחות): מערכות CRM מאפשרות לעקוב אחרי הסטטוס של כל אורח ולשלוח תזכורות, אוטומציה של תשלומים וצ'ק-אאוט בצורה חלקה יותר.
אם יש לך שאלות נוספות או דרוש לך מידע נוסף, אני כאן לעזור!
איך להטמיע מערכת BI (בינה עסקית) במלון שלי כדי לשפר את קבלת ההחלטות?
הטמעת מערכת BI במלון מאפשרת ניתוח נתונים כדי לקבל החלטות מושכלות שמבוססות על מידע אמיתי:
איסוף נתונים: יש לאסוף נתונים ממערכות שונות כמו PMS (מערכת ניהול המלון), מערכת ניהול הזמנות, מערכות POS ונתוני אורחים.
הצגת נתונים בצורה ברורה: מערכת BI יכולה להציג נתונים בצורה ויזואלית ומסודרת, כך שהמנהלים יוכלו לזהות מגמות בקלות (כמו רמות תפוסה, העדפות אורחים, תשלום לפי שיטה ועוד).
ייעול תהליכים: על ידי ניתוח המידע, ניתן לזהות תחומים שבהם ניתן לשפר את היעילות – לדוגמה, ניהול מחירים חכם, אופטימיזציה של עובדים לפי הזמנות, שיפור חוויית האורח על ידי התאמת השירותים להעדפותיהם.
אם יש לך שאלות נוספות או דרוש לך מידע נוסף, אני כאן לעזור!
איך למנוע טעויות בתיאום משימות בין הצוותים השונים במלון?
ניהול צוותים במלון מצריך תיאום מדויק בין המחלקות השונות (קבלה, ניקיון, מזון ומשקאות וכו'). הנה כמה דרכים למנוע טעויות:
הטמעת מערכת ניהול משימות: מערכת ניהול משימות דיגיטלית יכולה לשדרג את התיאום בין הצוותים ולהבטיח שכל משימה מתועדת, עם תאריך יעד ברור ומעקב אחרי סטטוס המשימה.
תקשורת בזמן אמת: כל צוות במלון יכול להשתמש באפליקציות ניהול צוותים כדי לעדכן את יתר הצוותים במצב משימות בצורה מיידית. למשל, אם צוות הניקיון סיים משימה, הוא יכול לעדכן את צוות הקבלה או צוות האחזקה.
הדרכות שוטפות: חשוב להקפיד על תקשורת ברורה ודרישות אחידות בין כל הצוותים. קיום הדרכות שוטפות וסדנאות תקשורת יכול לשפר את עבודת הצוותים ולמנוע טעויות שיכולות להשפיע על חוויית האורח.
אם יש לך שאלות נוספות או דרוש לך מידע נוסף, אני כאן לעזור!
האם אפליקציות אורחים באמת חוסכות כוח-אדם בקבלה?
בחו״ל נרשם חיסכון ניכר, בעוד בישראל החיסכון מוגבל יותר; עם זאת הן משפרות שביעות רצון ומשחררות את הצוות למשימות שירות מורכבות.
ראה גם https://hotelconsulting.co.il/hotelhousekeeping/
במה Velma שונה מצ’אטבוטים “חכמים” אחרים?
היא נשענת על נתוני-מלון מאומתים, לא ממציאה תשובות, ומשולבת ישירות במנוע ההזמנות.
Velma יצרה ב-2024 יותר מ-800 מיליון $ בהזמנות ישירות עבור 1900 מלונות.
מהם השימושים המרכזיים ב-AI לבתי מלון?
1) ניהול תשואה,
2) צ’אטבוטים חכמים,
3) התאמה אישית,
4) ייעול משאבים,
5) תחזוקה מונעת,
6) ניהול משק בית וקריאות אורחים
7) תחזיות כספיות.
איך משפיעני רשת יכולים לחזק את השיווק המלונאי בעידן הדיגיטלי?
בעידן הדיגיטלי, עולם המלונאות מתמודד עם אתגר מתמיד של תחרות וצורך להגיע לקהל ממוקד ואיכותי. במאמר החדש שלי אני מתמקד בשיווק דרך משפיעני רשת – כלי אפקטיבי שמוסיף ערך משמעותי למיקס השיווקי של המלון. המאמר דן ביתרונות של שיווק משפיענים, כיצד להתאים את המסר לקהלי יעד שונים, ומהם היתרונות הכלכליים והמקצועיים שבגישה זו.
קרא עוד…
האם SEO מת?
למה פרויקטים של AI בבתי מלון נכשלו – ומה עושים כדי להצליח?
העולם מלא בחדשנות טכנולוגית – חלקה נעלמת (מישהו עוד שולח פקס?), וחלקה משנה חיים. אבל יש טעות אחת קריטית שעושים היום בענף המלונאות והיא להאמין ש-Generative AI (כמו ChatGPT) הוא הפתרון שיחליף את כל מה שידענו קודם. זו טעות מסוכנת.
רוצים לראות איך ניהול דאטה חכם, שמשולב נכון עם AI ו-Big Data יכול לשדרג את חוויית האורח ולהפחית טעויות?
קרא עוד…
לתשובות מפורטות לכל השאלות או לתשובות לשאלות אחרות בנושא ניהול, מחשוב ותפעול המלון פנו אליי ואשמח לעזור: