למה פרויקטים של AI בבתי מלון נכשלו – ומה עושים כדי להצליח
מבוסס על "Why Generative AI is not made for hospitality", דניאל דופלר באתר https://www.quicktext.im/blog/failure-is-not-an-option-its-a-certainty/
העולם מלא בחדשנות טכנולוגית – חלקה נעלמת (מישהו עוד שולח פקס?), וחלקה משנה חיים. אבל יש טעות אחת קריטית שעושים היום בענף המלונאות והיא להאמין ש-Generative AI (כמו ChatGPT) הוא הפתרון שיחליף את כל מה שידענו קודם. זו טעות מסוכנת.
כבר לפני שנה טענו שכל פרויקט במלונאות שיתבסס רק על Generative AI – ייכשל. היום אנחנו כבר לא טוענים. אנחנו יודעים.
מה ההבדל בין בינה לבין ידע?
AI טוב חייב גם להבין (בינה) וגם לדעת (ידע). Generative AI מביא איתו בינה (היכולת להבין שאלה), אבל אם אין לו בסיס ידע מובנה ומדויק, הוא ימציא תשובות. והמצאות, במלונאות, הן לא רק טעות – הן סכנה אמיתית למוניטין ולשביעות רצון האורחים.
Generative AI: פשוט, אבל לא מדויק
מערכות כמו GPT-4o יודעות "לנחש" תשובות, על בסיס הסתברות. הן מצוינות לשאלות כלליות (כמו "איך מכינים פנקייק"), אבל במלונאות צריך תשובות מדויקות: צ'ק-אין ב־15:00, בריכה באורך 20 מטר, ארוחת בוקר ללא גלוטן. זה מידע מסוג בוליאני – נכון או לא נכון. אין מקום ליצירתיות.
60% מהמידע על המלון – לא קיים
הבעיה הגדולה? רוב המידע שהאורחים צריכים או מבקשים בכלל לא מתועד. מתוך כ־3,000 נקודות מידע על מלון ממוצע, כ־60% כלל לא קיימות במערכות. ולכן גם המערכת הכי "חכמה" בעולם לא תדע לענות על שאלה שהתשובה לה לא קיימת.
המתמטיקה לא משקרת
בשלב הראשון, נראה שהכול עובד: 40% מהשאלות מקבלות תשובה. אבל אחר כך? כל שיפור דורש הרבה יותר זמן, תקציב ואנרגיה ומרבית הפרויקטים ננטשים לאחר שנתיים-שלוש של תסכול.
100% מהפרויקטים שהתבססו רק על Generative AI – נכשלו!
כן, כולם. גם כשניהלו אותם יועצים יקרים. כי הם השקיעו בבינה, ושכחו את הבסיס: ידע מדויק.
אבל תנו לנו לעזור לכם. תנו לנו להזכיר לכם שהתפריט שמציעים לכם ב–Quicktext לא השתנה:
מנה ראשונה: צוות חזק של למעלה מ-30 אנליסטים ומדעני נתונים שתפקידם לאמת, לעדכן ולשפר את המודל.
מנה עיקרית – ידע: בסיס נתונים מובנה ומבוסס, כמו Q-Data של Quicktext, שכולל מעל 2,600 נקודות מידע שממשיכים להרחיב כל הזמן.
קינוח – בינה: בינה מלאכותית היברידית מפותחת לחלוטין כמו Q-Brain+, שמשלבת 80% AI שיחתי ו־20% Generative.
התוצאה: 90% מהתשובות רלוונטיות עם פחות מ־1% "הזיות" (טעויות דמיוניות).
במילים פשוטות: במקום להתחיל הכול מאפס ולבזבז 5 שנים, אפשר להתחיל לעבוד נכון – כבר עכשיו.
רוצים לראות איך ניהול דאטה חכם, שמשולב נכון עם AI ו-Big Data יכול לשדרג את חוויית האורח ולהפחית טעויות?
צרו איתי קשר ואשמח להראות לכם איך זה נראה כשזה באמת עובד.