הכן את המלון שלך לחורף הישראלי

הכן את המלון שלך לחורף. דוד בוקר ייעוץ מלונאי מתקד
הכן את המלון שלך לחורף. דוד בוקר ייעוץ מלונאי מתקד

בכתבות שפורסמו לאחרונה, דנו בקשיים הכלכליים שצפויים למלונות הקטנים בישראל ב-2025, כתוצאה מירידה בתיירות לאחר המלחמה. אז איך להכין את המלון שלך לחורף?

בכתבות שפורסמו בימים האחרונים (למשל ב-ynet ) מדברות על הקשיים הצפויים במלונות הקטנים בישראל לאחר החגים הקרובים וב-2025. קשיים אלו נובעים בעיקר מהיעדר תיירות בעקבות המלחמה והתחזיות הפסימיות לגבי החזרה לשגרה. מספר מנהלים שנשאלו לכתבות אלו מזהירים מפני קריסה של מלונות בוטיק ומלונות בבעלות פרטית. המשך הירידה בתפוסה בחורף עלולה להביא לסגירת מלונות רבים, במיוחד בערים כמו תל-אביב וירושלים.

 

הישראלים מגיבים על הכתבות האלו בכעס, ממשיכים לחשוב שהמלונאים מתנהגים בחזירות ושניתן להוריד את המחירים בצורה משמעותית, גם בתקופות משבר. זהו ככל הנראה עניין תרבותי שדורש שינוי בתפיסה הצרכנית, במיוחד כשמדובר בענף שבו עלויות התחזוקה, השכר, הכשרות והמיסים גדולות במיוחד.

 

גישת "הכל בזול" של רבים מהלקוחות הישראלים מתנגשת עם המציאות הכלכלית של המלונות הקטנים, הנאלצים להתמודד עם עלויות גבוהות ותפוסה נמוכה, ומכך, אינם יכולים להציע מחירים זולים מבלי לפשוט את הרגל. חלק מהמלונאים טוענים שמחיר נמוך מדי לא רק פוגע באיכות, אלא גם משדר ללקוח רושם מוטעה לגבי הערך האמיתי של המוצר.

 

אז מה עושים? איך מתגברים על מצב?

 

  1. מבצעים והטבות: הכי בנאלי ועדיין עובד – הצעות מיוחדות כמו הנחות, חבילות חופשה עם פעילויות נוספות במחיר משתלם, אך עדיין רווחי. בנו את החבילות בצורה חכמה!
  2. פרסום ושיווק יעיל: כולם יודעים, אך מעטים באמת עושים – הגדרת קהל היעד – השתמשו בכלים מתקדמים למצוא את קהל היעד והשתמשו בדרכים הנכונות להגיע אליו כולל שיווק ברשתות חברתיות ובאמצעות פלטפורמות דיגיטליות.
  3. חוויית הלקוח: כל תהליך ההזמנה והשהייה במלון חייב להיות פשוט, חווייתי ומרגש במיוחד, כך שאורחים ישתפו בעצמם את החוויה לחברים ולעוקבים שלהם.
  4. שותפויות והסכמים: שיתופי פעולה עם גורמים נוספים שיכולים לתת ערך מוסף לחבילה שאתם מוכרים מבלי לייקר אותה בצורה משמעותית.

כל אלו דורשים הבנה של השוק המקומי (גם הביקוש, גם ההיצע וגם הבנה של הלקוח), תכנון קפדני, הצבת יעדים, התארגנות, מעורבות גבוהה של כל צוות המלון, הדרכות עובדים ולעיתים קרובות עדכון תהליכי עבודה במלון. ביצוע נכון של התהליך ישפר את רמות התפוסה וההכנסות של המלון ויאפשר למלון לשרוד את החודשים הקרובים, תוך שמירה על מלון "חי" ועובד וצוות העובדים.

למידע נוסף והתייעצות כיצד ניתן ליישם במלון שלכם טכנולוגיות חדשות ומתקדמות ולכל שאלה אחרת בנושא ניהול, מחשוב ותפעול המלון פנו אליי ואשמח לעזור:

דוד בוקר יועץ לבתי מלון מומחה במלונות צימרים אתרי נופש וארגונים

    Scroll to Top