אז מה עושים? איך מתגברים על מצב? איך מושכים את הישראלים למלון?

ישראל הייתה צריכה לסיים את שנת 2023 עם נתונים מצוינים של כניסת תיירים, אך מתקפת החמאס בשבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה לאחר מכן בעזה עצרה את זרם התיירים. ברור שהמצב הזה יישאר כל עוד הלחימה נמשכת ותקופה לא מבוטלת לאחר מכן.

 
הירידה בתיירות היא דרמטית. ההשפעה המשמעותית ביותר של המלחמה, מעבר לחוסר הרצון של תיירים להגיע לאזור מוכה מלחמה, נובעת מהשעיית טיסות בינלאומיות רבות וחוסר יציבות של חברות תעופה זרות בטיסות לישראל. מספר החברות הטסות היום לתל אביב נמוך משמעותית מהשגרה וחברות רבות ניצלו את ההזדמנות לבטל את הטיסות לישראל ובכך להתגבר על משברים אחרים, שאינם קשורים לנושא, כגון מחסור במטוסים או בטייסים. הטיסות הפעילות מתמלאות בישראלים, שמוכנים לשלם את המחירים הגבוהים של הטיסות על מנת לצאת מהארץ להתאוורר, ולא מן הנמנע שבחישוב כולל נסיעה לחו"ל עדיין יותר זולה מחופשה בישראל.
 
במהלך החודשים האחרונים אמנם נרשמו כניסות של תיירים לישראל, אך מדובר בעיקר בביקורי משפחה, אנשי עסקים, אנשי תקשורת או משלחות המגיעות לביקורי סולידריות, משלחות סיוע או משלחות הומניטריות. גם מספר זה של תיירים הולך ופוחת.
 
הפעם נראה שצפויה פגיעה קשה וארוכת טווח יותר מאשר באירועים קודמים של קונפליקטים אזוריים. הפגיעה בשמה הטוב של ישראל במלחמה הזאת היא, שלא בצדק, הרבה יותר משמעותית מאשר בעבר. ישנו חשש אמיתי של תיירים להגיע למזרח התיכון בכלל ולישראל בפרט בעת הזו ונראה שייקח חודשים רבים, אם לא שנים, לשקם את הפגיעה בתיירות.
 
אז מה עושים? איך מתגברים על מצב? איך מושכים את הישראלים למלון?
 
1. מבצעים והטבות: הכי בנאלי ועדיין עובד – הצעות מיוחדות כמו הנחות, חבילות חופשה עם פעילויות נוספות במחיר משתלם.
2. פרסום ושיווק יעיל: כולם יודעים, אך מעטים באמת עושים – הגדרת קהל היעד ומציאת הדרכים הנכונות להגיע אליו כולל שיווק ברשתות חברתיות ובאמצעות פלטפורמות דיגיטליות.
3. חוויית הלקוח: כל תהליך ההזמנה והשהייה במלון חייב להיות חווייתי ומרגש במיוחד, כך שאורחים ישתפו בעצמם את החוויה לחברים ולעוקבים שלהם.
4. שותפויות והסכמים: שיתופי פעולה עם חברות נוספות כגון חברות תיירות, מסעדות ופעילויות פנאי עשויים להגדיל את טווח ההצעות ולהגדיל את העניין של הלקוחות.
 
כל אלו דורשים הבנה של השוק המקומי (גם הביקוש, גם ההיצע וגם הבנה של הלקוח), תכנון קפדני, הצבת יעדים, התארגנות, מעורבות גבוהה של כל צוות המלון, הדרכות עובדים ולעיתים קרובות עדכון תהליכי עבודה במלון. ביצוע נכון של התהליך ישפר את רמות התפוסה וההכנסות של המלון ויאפשר למלון לשרוד את החודשים הקרובים, תוך שמירה על מלון "חי" ועובד וצוות העובדים.
 

למידע נוסף והתייעצות כיצד ניתן ליישם במלון שלכם טכנולוגיות חדשות ומתקדמות ולכל שאלה אחרת בנושא ניהול, מחשוב ותפעול המלון פנו אליי ואשמח לעזור:

דוד בוקר יועץ לבתי מלון מומחה במלונות צימרים אתרי נופש וארגונים

    Scroll to Top