שנת 2024 מקצינה את הקיטוב בתיירות בין עשירים לעניים
עונת הנסיעות הקיצית הנוכחית מדגישה את הפער ההולך וגדל בין העשירים לעניים בארה"ב, והשפעתו הישירה על יכולתם לתכנן ולבצע חופשות קיציות. סקר של בנק אוף אמריקה מצא שאחוז גבוה מהמשפחות בעלות הכנסה שנתית ממוצעת ומטה לא מתכננות לצאת לחופשה השנה, עקב האינפלציה וההוצאות הגוברות. על פי סקר של Newsweek שפורסם ב-4 ביולי, כמעט מחצית מהמשיבים אמרו שהם לא מתכננים לנסוע בכלל בקיץ הקרוב, רובם משיקולי עלות. אלו שכן נוסעים מחפשים דרכים לחסוך, כשני שליש מהם בוחרים ביעדים זולים יותר, אמצעי נסיעה זולים יותר ומקומות לינה זולים יותר. בעלי התקציב הגבוה מוצאים השנה חוויות ספורט ייחודיות באירופה הן במשחקי היורו בכדורגל בגרמניה והן בחוויית הספורט האולטימטיבית של אולימפיאדת פריס, שהיא אמנם חוויה ייחודית, אך כמות המקומות מוגבלת והמחיר שלה מרקיע שחקים בהתאם (כולל כל המרכיבים של טיסות, מלונות, כרטיסים ושהייה).
המגמה הזו משתקפת ישירות במדד תפוסת בתי המלון בארה"ב עם עלייה בתפוסות בתי המלון היוקרתיים וירידה בבתי המלון הזולים. מגמה זו משקפת את ההשפעה של העלויות הגבוהות על יכולתן של משפחות רבות לצאת לחופשות קיץ כאשר משפחות רבות בוחרות השנה לצאת לקמפינג או חופשות זולות מקומיות מאשר חופשות מרוחקות ויקרות יותר.
על פניו נראה שהשלכות לתיירות בישראל ב-2024 די דומות. ככל שהמחירים ימשיכו לעלות וההוצאות היומיומיות יגדלו, משפחות רבות בישראל, בעיקר כאלו שעדיין לא הזמינו חופשה לשנה זו, יוותרו על חופשות יקרות ויחפשו פתרונות זולים יותר כמו קמפינג או נסיעות קצרות יותר בתוך הארץ, ודאי כאשר הצפון מוגבל מאד באפשרויות הנופש. בעקבות המצב, ובמיוחד כאשר יש מחסור בטיסות, בתי מלון יוקרתיים רואים עלייה בביקוש, בעוד בתי מלון קטנים וזולים יתקשו לשמור על תפוסה גבוהה.
ואם נסתכל על הנתונים של האולימפיאדה בפריז, במהלך המשחקים יגיעו לעיר מעל 11 מיליון מבקרים, אך רק 1.5 מיליון מתוכם יהיו תיירים, מספר הדומה לכמות התיירים בקיץ רגיל. הרוב המכריע של הקהל ביציעים יהיה צרפתי. עליה בכמות התיירים נרשמה בעיקר מיפן, סין, ברזיל וארה"ב. תיירים אחרים נמנעים מלהגיע לפריז בתקופת האולימפיאדה, מה שמוביל לאובדן הכנסות צפוי לחברות התעופה (בעיקר ל Air France), אך גם למלונות שציפו לתפוסות גבוהות יותר במחירים גבוהים. לעומת זאת, בהשכרת דירות קצרות טווח (אייר בי אנד בי) בפריז והפרברים הקרובים נרשמה עלייה משמעותית בהזמנות בזמן האולימפיאדה, בעיקר בגלל נטיית המלונות להעלות מחירים מראש בצורה חסרת פרופורציות.
למידע נוסף והתייעצות כיצד ניתן ליישם במלון שלכם טכנולוגיות חדשות ומתקדמות ולכל שאלה אחרת בנושא ניהול, מחשוב ותפעול המלון פנו אליי ואשמח לעזור: